Wegen/gewicht

Calorieën verbranden? Beweeg regelmatig! Zo neemt je vetmassa af en neemt je spiermassa toe. Bovendien verbruik je ook meer vet als je dan niet in beweging bent. Twee woorden dus voor iedereen die op zijn gewicht wil blijven of wil vermageren: lichamelijke activiteit! 

10.000 stappen per dag zal niet volstaan om gewicht te verliezen. Toch is het een stap in de goede richting! Je goed voelen in je lichaam is belangrijker dan perse willen vermageren. Om op je gewicht te blijven, doe je best +/-14.000 stappen per dag. Belangrijk! Combineer lichaamsbeweging met een gezonde en gevarieerde voeding.

Wat moet je vooral niet doen? Sporadisch heel intensief fitnessen of sporten. Dat heeft weinig heilzame effecten op je gezondheid of lichaamsgewicht. Het is beter om de hele dag door aan een matige intensiteit voldoende te bewegen.

Let op! Mager staat niet gelijk aan gezond. Hou je steeds aan een gezond en gevarieerd voedingspatroon om gewicht te verliezen. Streef niet naar een Body Mass Index (BMI) die lager is dan 18,5 kg/m².

Ondergewicht:

Ondergewicht is een aandoening waarbij je BMI-waarde onder 18,5 kg/m² ligt.

Overgewicht

Overgewicht is een aandoening waarbij je BMI-waarde tussen 25-30 kg/m² ligt.

Obesitas

Vetzucht of zwaarlijvigheid. Een aandoening waarbij je BMI-waarde hoger ligt dan 30 kg/m².
Bereken je BMI of houd je stappen online bij: registreer uw stappen